4/23/09

TeNTang DiRiku iNi...

Assalamualaikum wahai sahabatku....!!!
Hariku terasa mereng sikit, tahu lah ,,tiba-tiba plak nak ceritakan pAsAL Diriku ini, cewaaahh, ayat baik punye!! @
Sesiapa yang duk tgk2 tuh.. tima kasih.. klu tak mau tgk.. tekan alt +F4 untuk kuar atau pon cAbut aje plak wayar tuh.. huhu!!!@@!


Nama sebenarku Hazmin bin Hashim, tetapi aku lebih suke dipanggil Daniel Hazmin, tak thu nape aku suke dipanggil macam tuh, mungkin aku suke heboh2kan kat orang,tetapi bagi korang semua(ada sejarah yang patut ku pendamkan-peh ayat tak blah)!> :P ..Korang leh panggil aku, Amie(name cam anak dara), Mie (seperti mamie dipasaran), azmi(bolehlah .manis2 jewk), lagi bagus panggil aku Abg Hazmin ,, hahahah (baru matured sikit)

Dilahirkan di Hospital Melaka oleh ibu kandungku(hahaha.. memanglah)..dan dibesarkan dikampung yang terletak di Tampin (setengah org cakap tampin itu milik n9,pastu org cakap milik melaka.. bagi aku,,,milik sape2 pon .aku tetap duk kat tampin...hahahhah). Nama ibuku Bainah Binti Abdullah dan ayahku Hashim bin Ahmad.Tanpe mereka sape lah aku sekrang nie.. dari kecil mereka menjaga ku sehingga ku menjadi panjang(makanlah makan yg sihat. baru panjang)..Bagi pergorbanan sungguh besar.. entahlah.. kenpa..memang besarlah..


Ibuku lahirkan 3 orang anak iaitu HAZMIZAN, AZLINA dan HAZMIN.Dalam banyak adik beradik aku nie. aku yang paling nakal sekali kat rumah,biasalah kan .. hidup seorang anak bongsu.. mesti lah nakal. Sekrang nie tinggal 2 aje.. ABangKU HAZMIZAN telah kembali ke Rahmatuallah pada tahun 1/Januari/2005, ia disahkan penyakit PNEUMONIA, aPe leh wat. ALLAH lebih sayangkan die.. aku terima dengan tenang atas permergian arwah..semoga ALLAH tempatkan abgku orang2 yang beriman.. AMIN

udah.. cite pasal aku plak.. sejak aku kecil aku memang seorang yang nakal, mak aku cakap ini aku bantah, ayah aku cakap ini,, aku tak bantah (tatut time tuh.. badan ayah aku gagah).. hahahha..Biasalahkan budak2 hingusan time tuh .. tidak mengenali erti pergorbanan seorang ibu dan ayah.. aku banyak bet0l bedosa kedua-dua ibubapaku...(Ku doakan semoga ibu dan ayah sihat dan dilindungi oleh ALLAH s.w.t)

Cite pasal hOBI dan cite-citeku..(cite-citeku jadi 0tOMEN n BatMAN)).. ITU masa keciik.. sekrang dah beso0r..Hobiku duk ngadap komputer dan berkarya.. kalu cite-cite plak... dulu-dulu nak masuk POlis,tpi tak dapat.. and then sekrang cite-cite aku jadi SEORANG JURURAWAT YANG BERJAYA.. hahhahaha

masa sekolah plak, time kecik aku tidak pindah randah.. still lagi sampai akhir hayat kat sekull tuh,,, skull tuh namenyee.. Sekolah Kebangsaan Pulau Sebang(SKPS).Skul dekat aje ngan umah aku.. kot2 jalan pon dalam 10 minit sampai.. klu naik basikal.. 2 minit jew.. .. Time masa skul menengah, aku pon still sampai akhir..namenye Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Pulau Sebang (SMJKPS). kat sekolah nie.. arwah abgku, akak aku, yang terakhir..aku.. sekolah yang sama gak..(memang keturunan baik punye>>>)):P..

ha.. itu aje aku nak cite.. yang lain2 tuh .. tunggu lah dulu k.. lum sedia lagi..(cam malu kuhcing plak.. cam la ada orang masuk meminang.. hahahahhah)..tunggu la part 2 TENTANG DIRIKU INI (ESP 2)..

be continue.. ........


Finally.. ini lah ibuku and ayahku.. aku sayang mereka!!>@@>
Hope kekal hIngg@ AkHIR hAYAT...
AMIN...

4 comments:

Anonymous said...

awk bertuah sbb mak ayah awk terima awk punya cita2..sy pun berminat jadi nurse..dlm proses pendaftaran tapi..mak sering memberitahu dia x percaya yg sy blh bwk bidang nie..mungkin krn dlm keluarga sy x ade yg masuk dlm bidang nie..mak bnyk dgr dari saudara2 sy bhw ramai tarik diri selepas beberapa hari menjadi pelatih jururawat...dia sering mengungkit bhw sy tidak mampu bawa bidang ini sampai sy hampir hilang semangat utk memasuki....kalau sy masuk pun...mak sy seolah2 x meredhai...ia hanya satu pembaziran bagi sy...walaupun sy seorang perempuan yg ingin masuk bidang yg kebanyakan dipelopori oleh perempuan...masih seolah2 tidak dibenarkan...bersyukurlah awk...sy sendiri dlm dilema....sehingga hampir setiap hari air mata ini ingin jatuh ke bumi..tapi sy masih bersabar....mungkin ini satu ujian bagi sy...tapi, benarkah bidang ini terlalu susah sehingga ibu sy tidak mempercayai utk sy belajar dlm bidang ini...awk ingin tahu mengapa sy terlalu ingin masuk bidang ini?? satu saje...supaya apabila mak n ayah sy da tua sy blh menjaga mereka...sy bnyk malayari ttg bidang ini...bagi sy apabila sy menjadi seorang nurse sy berharap diri sy menjadi seorang bertaubat krn sy percaya melalui bidang ini sj sy blh berubah...menjadi seorang bersyukur & menghargai jasa semua yg hadir dlm hidup sy.. walaupun sy ank second last..walaupun sy sering dimanjakan...bidang ini sj yg blh merubah pendirian sy dari seorang penakut kpd seoarng yg berani dgn apa jua....itulah harapan sy sblm nafas terakhir...sy seronok tgk awk n kwn2 awk dah hampir berjaya dlm bidang ini...sy lagi muda dari awk kerana sy baru habis spm pd thn lepas...congrats....

Anonymous said...

kalau ada masa komen la ttg komen sy nie kat friendster sy yatie.yusof_gurl91@yahoo.com

danielhazmin said...

susah sye nk katakan pada awk,, cuma satu sye leh katakan .. jangan patahkan semangat kamu tuh .. kuatkan lagi semangat tuh .. teruskan usaha kamu tuh ..

dalam bidang kejururawtan ini, tidaklah sesusah mana pon.. cuma kite satu ajew.. tekankan semangat minat aku kmu tuh ..jika kamu minat.. mananya tidak la susah pon...

sye tak dapat add friendster awk

klu awk senang
add ym sye
daniel_hazmin
or email sye
danielhazmin@gmail.com

danielhazmin said...

susah sye nk katakan pada awk,, cuma satu sye leh katakan .. jangan patahkan semangat kamu tuh .. kuatkan lagi semangat tuh .. teruskan usaha kamu tuh ..

dalam bidang kejururawtan ini, tidaklah sesusah mana pon.. cuma kite satu ajew.. tekankan semangat minat aku kmu tuh ..jika kamu minat.. mananya tidak la susah pon...

sye tak dapat add friendster awk

klu awk senang
add ym sye
daniel_hazmin
or email sye
danielhazmin@gmail.com