10/17/08

Rumah ku Syurga Ku




ini la rumah ku dan syurga ku.. hohoho.. ayat lama dilapuk zaman katakan.. hampir 21 tahun aku duduk di rumah.. banyak tol kenangan aku kat rumah.. sejak aku kecil hingga la aku bleh jalan dan berdikari sendiri .. sedih tol.. rasanya..

hujan panas ribut taufan. rumah nie la aku berteduh... macam2 dugaan rasanyr aku duk rumah ini.. dulu pernah sekali. aku hampir nak kena himpap ngan pokok kelapa belakang rumah aku .. time tuh hujan lebat disertai dengan ribut.. kilat mengilat menyambung-yambung.. ceh .. cam lam drama plak .. masa tuh aku duk nyenyak tido.. sekali tuh, kilat duk sambar kat pokok kelapa lalu jatuh kat bilik aku .. peh .. nyaris juga la aku kena himpap.. syukur alhamdulilah.. kuasa ALLAH .. berikan aku kehidupan semula...

skrng nie .. dah byk perubaan berlaku kat rumah nie.. bak kata orang... umah lapuk ditanggalkan zaman.. tah betul tau tidak kata2 madah aku nie.. hahahhha.... apa pon.. berubah tetap berubah kat umah nie..dulu ada bilik air besar.. dijadikan tempat memask, dulu tandas kat luar.. diadakan tandas di dalam rumah, tiada rumah ruang tamu .. skrng dah ada ruang tamu.. .dulu bilik ada 3 .. skrng dah ada4 dah ... macam2 la perubhan yang dah buang..

bersyukur dengan ape yang ada rasanya.. terima kasih rumahku syurgaku..

No comments: