10/17/08

Profesion Seorang Jururawat Lelaki





haha. ini posting tak ada keje.. dah hampir setengah tahun aku dah jadi jururawat pelatih disebuah kolej di Bangi ( Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor)...

cerita time aku masuk nursing..

klu la nak tahu la.. dulu aku memang tak minat langsung nak ambik nursing nie.... sebab profesion ini kan kebanyakan perempuan, bukannye keje lelaki pon.. satu hari tuh, makcik aku datang ke rumah , di datang suke2 aje la.. time tuh aku ada kat umah , di tanye la aku , kenpa tak mintak nursing, skrng nie lelaki diperlukan.. aku pon terpinga-pinga.. sebb tak ada niat pon nak masuk nursing.. time tuh jga aku belajar sendiri pasal sistem komputer.. sebb aku mmg minat giler bahagian2 komputer nie....

kepala otak aku sakit-sakit.. sebab dipikirkan pasal tawaran makcik aku buat tuh .. mak aku plak asyik tanye aje.. KNPE TAK NAK AMBIK NURSING.. SENANG DAPAT KEJE,, GAJI PON LUMAYAN.. agak tension jugak la kata mak aku tuh..

suatu hari tuh . aku pie kedai cybercafe. tempat keje aku dulu, aku duk cari la pasal profesion seorang jururawat lelaki..... aku baca aku baca.. banyak betul jasa2 seorang jururawat ini.. lepas tuh.. aku tak agak2 lagi .. aku cari la mana2 kolej yang ada tawaran. sekali tuh .. aku termasuk la website nie WWW.KUIS.EDU.MY.. kat kolej ada wat tawaran masuk jadi jururawat.. apa lagi aku tunggu. aku terus daftar la..

continuee...

No comments: