8/12/10

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan

Alhamdulilah .sudah 2 hari kite menyambut bulan ramadhan, sekejap aje masa berlalu dengan pantas. Sempena bulan ramadhan nie aku nak mohon maaf jika ada terkasar bahasa ke, tercarut ke.. harap maaf diampun ya.

Dekat setahun juga aku tak update blog ni, bukan tak nak update pon cuma malaz sikit nak menaip dan mengadap blog lelama. pening pale otak aku, sejak aku dah layan psebuuk nie. mana ada masa terluang nak menaip2 kat blog.huhu. Tapi tak pe lah, aku sekarang pon kurang layan fsebuuk sejak kebelakangan nie, mungkin bosan, fedup, stress . ahakz .


***************************


Tutup cerita ya, aku nak buka cerita sikit tentang diriku
. Masa tuh umur aku enam tujuh tahun gak la kot, fuh bila dengar aja bulan pose kemain liat nak bangun sahur, standard la tuh budak baru nak belajar pose kan .. hak hak. liat2 aku pon bangun gak sahur walaupon dah dikejut, dipijak, disepak, disembah, ambik kau !!haha. lepas tuh aku tk tido lagi dah, macam mana aku nk tido, tilam basah, mak aku plak asyik membebel kat dapur.. mau tak perit telinga aku dibuatnya.. padahal aku sendiri yang cari masalah.. hahaha

Masa frist pose, mak pesan kat aku, "
Mak : ha.. umuq ko dah enam tahun dah .. kono lah belajar pose yo..
adiq : iyo lah mak owg belajar pose.. tpi mano yg mampu yo
Mak : ha elok na la tuh .. cubo la sampai ponoh .. klu ko ponoh bulan nie .. omak bagi kau rm100 duit raya.. kalu tak .. sorry la ye.
adiq : iyo ko.. cantik lah ..

bila dengar aje rm100, terbeliak biji mata aku, biasa lah rm100 time tuh bagi aku kira besaq jugak la.,dak2 dapat beli merjun thunder cap n mercun naga dah la. haha..

tektik mak aku mmg tak menjadi, bile dengar jew habuan tadi. aku la orang frist buka peti ais ..ape lagi bedal la lauk semalm.. haha.. bile dah kantoi tuh .. mula detik2 sound volume tinggi dari mak aku...AMINNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! .kau nie apo nakkkk jadi ..

haha!!!
p/s : nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis sanati lillahi ta’aalaa ^_^

No comments: